luni, 30 noiembrie 2009

Restaurantul Esperanto

Intr-o minunata seara de 10 noiembrie 2009, o zi ca oricare alta care s-a intamplat sa fie si ziua mea de nastere, am fost invitata la restaurantul lui Dan Chisu - Esperanto. Recunosc ca la acel moment numele imi spunea ceva, dar nu prea multe, si vag imi conturasem o imagine despre Dan Chisu. Putin cate putin am fost introdusa in peisajul emisiunilor lui Dan Chisu si astfel se face ca pana la usa restaurantului asteptarile mele erau undeva sus, sus, sus privind meniul serii.

Primul lucru care m-a surprins a fost faptul ca domnul care ne-a luat in primire parea sa isi aduca aminte de rezervarea noastra si de faptul ca suntem pentru prima oara in restaurant pregatindu-ne chiar o masa speciala pentru doi, intr-un coltisor mai retras. Frumos si de apreciat, insa masuta aceea era mult prea retrasa pentru gusturile noastre astfel ca la scurt timp am cerut sa fim mutati undeva mai aproape de ceilalti oameni. Imi pare rau ca nu am retinut numele domnului care ne-a servit si nu vreau sa il numesc generic "chelner" asa ca propun ca de-acum inainte sa il numim ALEKSANDRO (semnificand ALEXANDRU in limba ESPERANTO).

Un lucru de retinut este ca seara de marti pare a fi seara in care gateste Dan Chisu. Nu stiu in ce masura este o traditie si marti seara mereu gateste Dan Chisu sau se schimba seara de la o saptamana la alta. Mai bine intrebati cand sunati sa faceti rezervarea.

Al doilea lucru de retinut este ca, daca sunteti obisnuiti de la alte restaurante sa puteti alege felurile de mancare dintr-un meniu, aici se mananca meniul serii care este prestabilit si ori va place ori nu va place nu prea aveti de ales. Mie una mi se pare o formula interesanta... si pana la urma nu e ca si cum, pentru prima oara intr-un restaurant, inteleg ceva din meniul lor :), tot la recomandarile lor ajung.

Revenind la meniu serii: 6 feluri de mancare incepand cu aperitiv si terminand cu desert. La toate astea se adauga un vin bun tare :) - Feteasca neagra de la Murfatlar, Trei Hectare 2008, recomandare de la Aleksandro ca mergand de minune cu felurile principale ale meniului numai de el stiute :D. Intradevar un vin foarte bun si pentru ca la momentul acela nu stiam ce bem (si anume un vin premiat cu medalia de argint la Concursul mondial de vinuri Bruxelles 2008) pot spune ca am apreciat vinul cu adevarat fara sa ne lasam influentati.

Fel I - Doua feliute de franzela unse cu pateu foaie gras si dulceata de ceapa, decorate cu cate o frunzulita de coriandru :D Un deliciu nu alta.
Tin sa va spun ca a fost pentru prima oara cand am mancat dulceata de ceapa si a fost foarte buna, nici nu as fi zis ca e ceapa. Am aflat mai apoi ca aveau dulceata si la vanzare si daca nu ma insel costa 19 RON borcanasul. Ah si mai aveau o ciudatenie de dulceata - morcovi si ceapa la acelasi pret. Exista si pe internet retetele lor asa ca va recomand sa le incercati acasa.

Fel II - Supa crema de ardei gras (rosu - cred). Niciodata nu m-am gandit sa fac supa crema de ardei. Orice altceva as fi pus intr-o supa crema, dar ardei gras in rolul principal..... Bun si interesant la gust - va recomand, am cercetat si exista reteta pe internet.

Fel III - Creveti portughezi - nu ma dau in vant dupa creveti, fie pentru ca nu am gasit pe cineva care sa ii prepare intr-un mod deosebit de bun pana acum fie pentru ca nu facem click. Acesti doi :D creveti insa au fost foarte gustosi - nici prea crocanti, nici prea moi, condimentati numa cat trebuie ca sa simti gustul lor natural, minunat. Pe langa ei mai era o movilita de orez cu legume, dar asa de decor mai mult.

Fel IV - Pui picant cu orez si legume - interesant, bun, dar palea in comparatie cu ce gustasem anterior.

Fel V - Vita in sos de vin cu rucola - foarte buna si foarte interesanta combinatia, pacatul ei era ca figura pe pozitia cu numarul V din VI si eram plini. Dar am facut fata!

Fel VI - tort de nuca cu ciocolata. De luat la pachet :D O prajitura ca oricare alta, buna!

Cate putin din fiecare, s-a adunat si din ceea ce credeam ca va fi asa ... mai mult degustare, s-a dovedit a fi o masa pe cinste. Aleksandro mereu in forma, atent sa ne serveasca cu vin de indata ce se zarea fundul paharelor, sa ne aduca mancarica si sa ne condimenteze seara cu cate o glumita simpatica.

La sfarsitul serii - nota de plata. Am ras cat am ras, dar acum nu mai era de gluma. Am avut asa o urma de retinere insa daca-i bal, bal sa fie! Si asa a fost - 500 RON cu tot cu bacsis. A fost frumos, am trait din plin experienta si sa nu uitam - a fost o ocazie speciala!

Am plecat de-acolo mai "bogata" si mai incantata. Si oricand mi se face dor de astfel de mancaruri e suficient sa caut pe google si tadam tadam - Poftiti la masa!





Restaurant Esperanto
Str. Eremia Grigorescu nr. 16 Tel.: 021 - 211.36.46

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu